Ayakkabılarda Haute Couture

3:54 PM

Giambattista Valli


Haute Couture dendi mi akla ilk gelen elbiseler oluyor ancak onlar kadar önemli olan başka detaylar da var. Makyaj, saç ve genel görünümün yanı sıra ayakkabılar haute couture'da büyük bir yer kaplıyor.
Ben özellikle bu biraz da geri planda kalan detaya yer vermek istedim çünkü onlar da en az kıyafetler kadar muhteşemler.

Genel olarak baktığımda tüm sezon boyunca en sevdiğim ve zevkime uyan ayakkabılar Giambattista Valli'nin. Çok klasik ve şık duruyorlar, ayrıca herkesin zevkine hitap ettiği de söylenebilir.



      
Alexandre Vauthier                                     Elie Saab
     
Iris Van Herpen                           Jean Paul Gaultier

Alexandre Vauthier koleksiyonun tonları olan beyaz ve altın renklerine uygun olarak özel tasarım Christian Louboutin ayakkabıları kullanmış.Ayakkabıların büyük bir bölümü şeffaf plastik fakat benim en sevdiklerim altın dantelli olanlar. Elie Saab ise her zamanki gibi kıyafetlerinin renk paletlerine uyan sade ayakkabılar tasarlamış couture koleksiyonu için. Aslında onun bu sadeliğine bayılıyorum. Kıyafeti ön plana çıkaran hafif makyaj, saç ve ayakkabı tasarımları beni çok etkiliyor.

Beni tüm koleksiyonlar içinde en çok etkileyen ayakkabılar ise Iris Van Herpen'e ait, bence genel hatlarıyla biraz Alexander McQueen'e benzese de çok farklı bir tarzı olduğunu itiraf etmem gerek. Koleksiyonun ilham aldığı uzaylı ve evrim konusunu yansıtan ayakkabıları dışarıdan baktığımda ya da başkasının ayağında gördüğümde beğenecek olsam da kendim için düşündüğüm bir ayakkabı olmadığı kesin.
Jean Paul Gaultier de bu couture sezonu için çok etkileyici ayakkabılar tasarlamış doğrusu. Tasarımcının dramatik bakış açısını çok güzel bir şekilde konuşturuyor ayakkabılar.

Beni ayakkabıların değil de simli külotlu çorapların daha çok etkilediğini söylemem gerek, bence Chanel'in burun ve topuğu çelik kaplı deri ayakkabıları çok şık ve kullanışsız duruyor.

Chanel

You Might Also Like

0 comments